camillabjork.blogg.se

En blogg som till stor del präglas av erfarenheter av psykisk och fysisk misshandel i nära relationer, men här skrivs även om vardagliga händelser och funderingar i största allmänhet. Jag delar även med mig av fotografier jag tagit samt en hel del bilder och tänkvärt som jag stött på här på nätet och tycker är värt att publicera igen. En salig blandning med andra ord! Välkommen till min blogg!

God morgon!

Publicerad 2016-05-22 07:26:00 i Dagen/kvällen idag/ikväll!,

Gick och lade mig betydligt tidigare än vanligt igår.
Jag var så trött att jag satt i soffan och nickade till.

Vaknade flera gånger inatt och sprang som en liten flipperboll mellan väggar och dörrkarmar till toaletten,
och tillbaka!
Ett beteende som det är inte bara energikrävande utan kan även komma att smärtsamt.
 
Efter en natt som det så vaknar man mer omtöcknad än utvilad.
Här sitter jag nu lite ding dong och seg i skallen.
 
Urinvägarna/njuren påverkades av tumören jag hade i magen i höstas fram till en bit in på 2016,
därav allt detta spring!

Jag hoppas verkligen att få hjälp med detta så snart jag orkar börjar med en ny inom rond  vården.

Just nu så har jag en välbehövlig paus från just vården,
oavsett,
så tar jag hellre "lite" obehag och upphöjd smärta än att slänga mig tillbaka in i det där ekorrhjulet!

Jag känner mig så mycket friskare av att inte få behandling,
även om det är lite lurigt.
Jag har levt så länge med fysisk problematik att jag blivit "loj".
 
"Skyll dig själv om du har ont och besvärligt när du inte söker vård" har jag fått höra.

Så kan man se det,
men bara om man själv inte provat att åka ut och in på sjukhus utan att för den skull bli friskare.
Om man inte vet hur det känns när hopp om bättring tänds,
för att sedan släckas genom att man plötsligt slänger en hink över det.
 
Jag klagar inte över min situation då det har visat sig att inte hjälpa!
Oftast är det andra som har ont av att se att jag vissa dagar inte är mig själv,
eller ska man säga, ANSER att jag inte är mig själv.
Detta ÄR jag!
 
Precis som alla andra så har jag bra och dåliga dagar men jag kan garantera att jag uppskattar dem alla!
Jag uppskattar dem på ett sätt som gör mig till en lycklig skit,
oavsett!

Jag har format mig efter mina besvär då de inte har haft några som helst tendenser att forma sig efter mig.
 
Jag har inte låtit min hälsa stå i vägen för saker jag verkligen vill göra,
även om jag gjort avkall på en del.
Jag lever tillsammans med min sjukdom,
jag har inga planer på att bli min sjukdom.
 
Jag älskar mitt liv,
med fel och brister!
Jag älskar att vara jag!
Kanske har det till stor del att göra med min kärlek till ironi.....

God morgon!
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela