camillabjork.blogg.se

En blogg som till stor del präglas av erfarenheter av psykisk och fysisk misshandel i nära relationer, men här skrivs även om vardagliga händelser och funderingar i största allmänhet. Jag delar även med mig av fotografier jag tagit samt en hel del bilder och tänkvärt som jag stött på här på nätet och tycker är värt att publicera igen. En salig blandning med andra ord! Välkommen till min blogg!

God middag, i dubbel bemärkelse!

Publicerad 2016-05-24 14:58:00 i Dagen/kvällen idag/ikväll!, Mina foton,

Idag har jag och prinsessan Lexa varit ute på promenad och plockat maskrosor,
massor av maskrosor!
Jag ska göra maskrosvin och vidare lite maskroste.
Det ska bli spännande att se resultatet senare.....
 
Jag älskar bärplocknng och att ta till vara på skogens alla läckerheter!
Och jag ÄLSKAR fisk!
 
Jag har den turen att Kärleken är en god fiskare.
Jag är inget vidare bra på det,
eller rättare sagt,
jag har svårigheter med att bryta nacken av den lilla parveln om jag lyckas att lura den att bita på min krok...
Men jag ska lära mig!
 
Igår var fiskelyckan STOR då det blev en jättegädda som Kärleken lyckades lura.
Den känslan....
Och gott ska det bli att avnjuta den idag tillsammans med färspotatis!
 
Jag fiskade inte alls utan ägnade mig åt att jaga en busig hackspett som envisades med att få mig att tro att jag så småningon skulle lyckas fånga en bra bild på honom....
Det gick inget vidare!

Prinsessan Lexa ägnade sig åt att nyfiken undersöka stranden.
Hon hittade något som fångade hennes intresse.....

 
 
 Jag dokumenterade och fortsatte därefter leka följa John med hackspetten.

Det var en trevlig utflykt och eftersom vädret ser ut att hålla i sig så ska vi göra en ny utflykt om en pytteliten stund är det tänkt.
jag, Kärleken och lilla prinsessan Lexa.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2016-05-24 15:30:49

Åh, maskroste kan jag tänka mig blir väldans gott! :) Spännande!

Svar: Ja Jag har faktiskt bara tänkt tanken förut men nu så :) Vad roligt att du kikade in på min blogg Pia, tack!
Ha en fortsatt fin kväll!
Camilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela