camillabjork.blogg.se

En blogg som till stor del präglas av erfarenheter av psykisk och fysisk misshandel i nära relationer, men här skrivs även om vardagliga händelser och funderingar i största allmänhet. Jag delar även med mig av fotografier jag tagit samt en hel del bilder och tänkvärt som jag stött på här på nätet och tycker är värt att publicera igen. En salig blandning med andra ord! Välkommen till min blogg!

En tand för en tand....

Publicerad 2016-05-25 22:47:00 i Mina foton, Tankesus....,

Jag tror inte på hämnd eller på att svara med samma mynt.
Jag tror på att göra det som känns rätt för mig.

Att skada andra eller att bli bitter,
det skulle skada mig allra mest,
för nog är det så att man kan inte skada en människa och samtidigt vara fungerande.

Fungerande människor behöver inte sätta sig på andra,
hota,
skrämma eller kränka!
Fungerande människor mår inte bra av det,
det strider emot människans samvete!

Fungerande människor har ett samvete!

Jag tror inte på att behandla andra människor illa,
inte ens om de väljer att behandla mig illa!

Jag kan välja att ta avstånd men det är ju i sig inte att behandla någon illa,
det är att reagera på hur JAG blir behandlad.

De får stå för sina val,
jag för mina och jag vill kunna vara stolt över vem jag är......

Somliga kallar det att "tro att man är bättre än andra" och "att tro att man är felfri",
jag kallar det att vara nöjd.

Jag kan anse många gånger att jag är en mer rättvis och ärlig människa än dem som väljer att göra så,
med det är ingenting jag skäms över!

Jag förstår inte varför det anses fult alls,
vem lever ett liv med målet att vara en så bedrövlig människa som möjligt?
Inte jag!

Jag vill vara en god medmänniska,
god mot mig själv!
Det blir man inte genom att förminska andra eller att övertala andra att man är....
Det har ingenting ed andra att göra,
det handlar om varje enskild individ och am att ta ansvar för sin person!



 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela