camillabjork.blogg.se

En blogg som till stor del präglas av erfarenheter av psykisk och fysisk misshandel i nära relationer, men här skrivs även om vardagliga händelser och funderingar i största allmänhet. Jag delar även med mig av fotografier jag tagit samt en hel del bilder och tänkvärt som jag stött på här på nätet och tycker är värt att publicera igen. En salig blandning med andra ord! Välkommen till min blogg!

Det var bättre förr.....

Publicerad 2016-05-24 07:06:00 i Tankesus....,

Jag har börjat att lämna min mobiltelefon hemma,
eller ljudlöst liggande i min väska när jag är ute på äventyr.

Jag har en känsla av att det för länge sedan gick från behov till beroende att ständigt vara anträffbar och att vara uppkopplad på nätet.

Detta är ett sånt beroende man ännu skojar om men jag tror att när folk börjar att på riktigt förstå den stress som detta medför,
då kommer man inte skoja!

Att hävda att man anpassat sig,
att man är född i en tid då det är normaliserats,
det är ingenting som kroppen tar hänsyn till.

Kroppen behöver fortfarande stänga ner ibland och hämta kraft.
Hjärnan måste få vila.
Det är saker man inte kommer förbi.

Vi håller på att utveckla en värld där teknologin tar över.
Det känns lite som att göra självmål i fotboll ungefär.....


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela